هتل زوری زنگبار تانزانیا (Zuri Zanzibar)
هتلگردی

هتل زوری زنگبار تانزانیا (Zuri Zanzibar)

هتل زوری در جزیزه زنگبار یا زنزیبار تانزانیا و در روستای کندوا که در کرانه های غربی جزیره است، واقع شده. زوری در زبان سواحیلی که زبان محلی مردم زنگباره، به معنی زیباست. شما این زیبایی رو با موقعیت بی نظیر این هتل، ساحل شنی سفید، آب های فیروزه ای، غروب خورشید فراموش نشدنی، سوییت ها و ویلاهایی که به وسیله باغ های زمین 12 هکتاری هتل احاطه شده اند، با تمام وجود حس می کنید.

ساحل هتل زوری زنگبار

دلیل اصلی و اولیه اینکه صاحب هتل زمین هتل رو خریداری کرد، وجود ساحل بی نظیرش بود. برخلاف بقیه سواحل زنگبار که برای شنا در زمان جزر و مد باید 500 متر پیاده روی کرد، ساحل زوری در یک تالاب بزرگ واقع شده که همیشه عالیه و یکی از بهترین ساحل های دنیاست که فقط شن و ماسه سفید و دریای فیروزه ای اقیانوس هند نیست، بلکه یک شیوه زندگی محلی و خیلی شاد و پر امیده. موقع غروب خورشید هم قایق های بادبانی سنتی چوبی رو میبینید که همه این ها مثل مراقبه میمونه که گذشته و آینده رو فراموش می کنی و از لحظه به معنای واقعی لذت میبری.

ساحل هتل زوری زنگبار

اقامت در هتل زوری زنگبار

هتل زوری زنگبار درواقع از اتاق تشکیل نشده، بلکه از خانه های ییلاقی و سوییت و ویلاها تشکیل شده که همشون به طور کاملا خصوصی از هم جدا شده اند. همه اونها دوش های فضای باز و تراس های بزرگ دارند. مساحت هتل به راحتی امکان اینکه تعداد ویلاهای بیشتری ساحته بشه رو داشت، ولی تصمیم بر این شد که فقط 56 خانه ییلاقی و سوییت و ویلا ساخته بشه که از نظر راحتی و اختصاصی بودن و امکانات و چشم انداز بهترین حالت ممکن رو داشته باشن. بیشتر واحد ها منظره مستقیم دریا رو دارن با سقف های خیلی بلند به سبک آفریقایی، که اصلا مشابهش رو تو زندگی های شلوغ شهری نمیشه پیدا کرد.

خانه های ییلاقی هتل زوری زنگبار

این خانه های فوق العاده دنج با مبلمان محلی و آثار هنری آفریقایی تزیین شده اند و دوش های فضای باز، حمام های مدرن و تراس های بزرگ خصوصی دارند که در سه نوع مختلف قابل رزرو هستند.

خانه های ییلاقی هتل زوری زنگبار

خانه ییلاقی استاندارد: این نوع از خانه های ییلاقی دارای مساحت 66 متری هستند که 41 متر فضای داخلی و 25 متر فضای تراس خصوصی هست. شامل یک تخت کینگ یا دو تخت سینگل هستن که برای حداکثر دو نفر بزرگسال مناسبن. وای فای رایگان، دوش داخل و خارج، تهویه مطبوع، نوشیذنی رایگان، تور رایگان باغ ادویه و فعالیت هایی برای کودکان دارند.

خانه ییلاقی کانکت: این نوع از خانه های ییلاقی مناسب خانواده ها یا دوستان نزدیکه. به صورت دو خانه ییلاقی استاندارد که از داخل به هم متصل شده اند هستد و در زمان رزرو حتما هر دو خانه ییلاقی باید رزرو بشه و تعداش هم محدوده.

خانه ییلاقی جکوزی دار: خانه های ییلاقی 66 متری هستند که 41 متر فضای داخلی و 25 متر تراس خصوصی با چشم انداز باغ و جکوزی خصوصی و همه امکانات خانه های ییلاقی استاندارد رو شامل می شوند.

سوییت های هتل زوری زنگبار

همه سوییت های اختصاصی هتل زوری دارای تراس های دو برابر بزرگتر از تراس های خانه های ییلاقی هستند و دارای جکوزی در فضای باز خصوصی و فضای نشیمن و اتاق خواب مجزا هستند.

سوییت های هتل زوری زنگبار

سوییت های جکوزی دار: سوییت های 132 متری هستند که 82 متر فضای داخلی و 50 متر تراس دارند. یک تخت کینگ یا دو تخت سینگل دارند به همراه یک کاناپه تختخواب شو . دارای جکوزی خصوصی فضای باز و اتاق و نشیمن جا هستند و حداکثر برای سه بزرگسال هستند. دسترسی به ساحل VIP نیمه خصوصی دارند و بقیه امکانات خانه های ییلاقی را دارا می باشند.

سوییت های رو به اقیانوس: این سوییت ها که یک قدم از ساحل فاصله دارند، چشم انداز فوق العاده از اقیانوس هند رو ارائه می دهند. سایر امکانات این سوییت ها مانند سوییت های جکوزی دار می باشد.

ویلاهای هتل زوری زنگبار

این ویلاهای مجلل در موقعیت رو به اقیانوس با ساحل اختصاصی و جکوزی نهایت لذت از لحظات رو به مهمان ها ارائه می دهند.

ویلاهای هتل زوری زنگبار

ویلاهای دوخوابه رو به اقیانوس: این ویلاهای 260 متری دارای 180 متر فضای داخلی و 80 متر تراس خصوصی، همچنین چشم انداز عالی از اقیانوس، ساحل نیمه خصوصی، جکوزی فضای باز هستند. دارای دو اتاق خواب جداگانه با سرویس بهداشتی و فضای نشیمن و آشپزخانه و شامل یک تختخواب کینگ و دو تختخواب سینگل و یک تخت اضافه برای کودک حداکثر 12 ساله می باشند. هر نفر به ازای هر شب اقامت کلاس یوگای رایگان هم میتونه شرکت کنه.

ویلاهای دوخوابه باغ: دارای فضای 317 متری هستند شامل 162 متر فضای داخلی و 155 متر فضای خارجی ویلا. دارای جکوزی اختصاصی و تراس بزرگ که در گوشه اون قسمت غذاخوری وجود داره. دو اتاق خواب جداگانه با سرویس بهداشتی دارن و یک فضای نشیمن با آشپزخانه. شامل یک تخت کینگ و دو تخت سینگل و یک تخت اضافه برای کودک حداکثر 12 سال. این ویلاها مناسب خانواده ها یا دوستان نزدیک هستند و در باغ خصوصی خود با نمای جزیی از اقیانوس هند قرار گرفته اند. سایر خدمات هتل شامل این ویلاها هم می باشد به علاوه کلاس یوگا به ازای هر شب اقامت هر مهمان.

ویلاهای 3خوابه رو به اقیانوس: این ویلاهای 500 متری لوکس شامل 350 متر فضای داخلی و 150 متر فضای خارجی ویلا هستند. با 3 اتاق خواب جداگانه با سرویس بهداشتی های جدا، یک تخت کینگ و 4 تخت سینگل، فضای نشیمن جداگانه، آشپزخانه، اتاق سرگرمی، استخر اختصاصی، ساحل اختصاصی و چشم انداز خیره کننده از اقیانوس و غروب خورشید اقامت فراموش نشدنی برای خانواده ها یا دوستان نزدیک رو فراهم میکنند.

باغ هتل زوری زنگبار

باغ هتل در واقع بخشی از هتل نیست، بلکه کل فضای هتل باغه. همه ویلاها و خانه های ییلاقی و سوییت های هتل بخشی از این باغ گرمسیری بزرگ هستن که با قدم زدن در این باغ میشه از لحظه ها نهایت لذت رو برد. بیشتر از دو سال این باغ ها توسط باغبان ها و طراح ها طراحی شدند و انواع درخت ها و گیاهان انتخاب شدند که هم مهمان های هتل لذت ببرند و هم به میراث غنی تاریخی زنگبار احترام گذاشته بشه.

باغ هتل زوری زنگبار

قوانین و اطلاعات در مورد هتل زوری و جزیره زنگبار

هتل زوری زنگبار روی خط استوا واقع شده که همین باعث میشه همه چیز به طور اغراق آمیزی زیبا و سرزنده تر به نظر برسه. زمان به شکل دیگه ای پیش میره و شما زندگی روزمره تون رو فراموش می کنید و فقط از لحظه لذت می برید. برای اینکه در زمان سفر به این جزیره فراموش نشدنی بهترین لحظه ها رو بگذرونید باید یک سری قوانین و اطلاعات رو درباره این جزیره و هتل بدونید تا به مشکل برنخورید. 

اول اینکه در زنگبار و در هتل زوری زنگبار خیلی مهمه که تا اونجایی که میشه از وسایل پلاستیکی استفاده نکرد تا به جزیره آسیبی وارد نشه. در هتل زوری هم تمام تلاش شده که از وسایل پلاستیکی استفاده نشه، مصرف آب و مصرف انرژی هم به خوبی مدیریت شده به طوریکه نیازهای مهمان ها همه به خوبی تامین میشه و در عین حال کمترین آسیب به محیط زیست وارد میشه.

از اونجایی که مردم زنگبار مسلمان هستند، احترام به عقاید مردم میزبان وظیفه مهمان ها و توریست هاست و زیر پا گذاشتن بعضی قوانین برای توریست ها جریمه به همراه داره مثل موارد زیر:

پوشیدن لباس شنا تو مکان عمومی معمول نیست و فقط در مکان های تفریحی مجازه.

مصرف الکل بین عموم ممکنه باعث رنجش ساکنان بشه.

برهنگی و بوسیدن در ملا عام مجاز نیست.

گرفتن عکس از ساکنین بدون اجازه توهین تلقی میشه.

لوکیشن و راه های دسترسی به هتل زوری زنگبار تانزانیا

همون طور که گفتم هتل زوری در جزیره زنگبار یا زنزیبار تانزانیا و در روستای کندوا واقع شده که این روستا 50 کیلومتر تا شهر سنگی (Stone Town) و فرودگاه بین المللی اون (Abeid Amani Karume) فاصله داره.

مسیر ها به سمت روستای کندوا:

از Nungwi: از طریق جاده نانگوی 3 کیلومتر به سمت کندوا

از Kizimkazi Dimbani: از طریق جاده نانگوی 107 کیلومتر به سمت کندوا

از Stone Town یا همون شهر سنگی: از طریق جاده مالاوی و جاده نانگوی 55 کیلومتر به سمت کندوا

لوکیشن هتل زوری در زنگبار

جزیره زنگبار همچنین به وسیله قایق هم (از دار السلام به بندر اصلی شهر سنگی) قابل دسترسیه.

بهترین زمان سفر به هتل زوری زنگبار تانزانیا

همان طور که در مطلب "زنگبار یا زنزیبار کجاست؟" درمورد آب و هوای زنگبار توضیح دادم، بهترین زمان سفر به این جزیره زیبا و هتل زوری در فصل خشک طولانی هست که بارندگی غیر معموله، یعنی ماه های ژوئن، جولای، آگوست، سپتامبر و اکتبر که آسمان صاف و هوا آفتابیه.

هزینه اقامت در هتل زوری زنگبار

هزینه اقامت در هتل زوری زنگبار با توجه به سایت هتل و تاریخی که من چک کردم و نوع اتاق ها از شبی 472 دلار تا 4400 دلار متغیره.

تصاویر بیشتر:
دیدگاه های کاربران
امتیاز شما به این مطلب: 3