هتل صخره ای آرگوس کاپادوکیا ترکیه
هتلگردی

هتل صخره ای آرگوس کاپادوکیا ترکیه

در مرکز ترکیه، در قلب کاپادوکیا و روستای اوچیسار، بین یک تاریخ جذاب، یک فضای عرفانی، شهرای زیرزمینی، کلیساها، غارها و بین یک عالمه قشنگی که برای همیشه تو ذهن آدم نقش میبنده، یک هتلی با عشق ساخته شده: هتل آرگوس کاپادوکیا...

 این هتل 4ستاره لوکس با ساختمان های سنگ طبیعیش خاصترین هتل منطقه ایه که در اون شهرای زیرزمینی هزاران سال پیش کنده کاری شدن و میلیون ها کبوتر اون رو لانه امن خودشون میدونستن و راهب ها برای قرن ها اونجا عزلت نشینی میکردن. هتل آرگوس کاپادوکیا با اتاق های خاصش، انواع نوشیدنی ها و غذاها، دکوراسیون و معماری منحصر به فردش و دوستدار محیط زیست و دوستدار حیوانات بودنش، یک اقامت بی نظیر رو برای مهمونا فراهم میکنه.

 

تاریخچه هتل آرگوس کاپادوکیا

پروژه ساخت هتل آرگوس سال 1996 با ایده ساخت یک خونه با تفکر اینکه "اینجا همون جاییه که باید زندگی کرد" شروع شد، اما آثار تاریخی کشف شده موقع ساخت، کلا برنامه رو عوض کرد. برای نشان دادن و حفظ زیبایی های کاپادوکیا، پروژه ساخت خانه زیر نظر مورخا و هیئت حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و معمارای خبره به پروژه ساخت هتل تبدیل شد و اتاق های هتل که ساخت هر کدوم با الهام گرفتن از منطقه سال ها طول کشید، در مساحت 13500 متر مربع قرار گرفتن.

تاریخچه هتل آرگوس کاپادوکیا

اتاق ها و امکانات هتل آرگوس کاپادوکیا

هتل آرگوس در کاپادوکیا 51 اتاق مجزا داره که همه این اتاق ها طی 24 سال با دقت طوری طراحی شدن که با چشم انداز و بافت تاریخی منطقه به خوبی ترکیب شدن و این اتاق ها ویوی زیبایی به دره کبوتر ، کوه ارجیس و دودکش های جادویی داره و که میشه گفت این 51 اتاق 51 تجربه متفاوت رو به مهمونای هتل ارائه میده.

در کل اتاق های هتل بر اساس اندازه اتاق ها به 4 دسته کلی تقسیم میشن که این اتاقهای منحصر به فرد همشون به یک اندازه جذابیت و شوق توشون دیده میشه. بعضی اتاقها با تونل زیرزمینی قابل دسترسی هستن. سقف اتاق ها طاقی شکلن که حس تاریخی بودنش رو خیلی خوب به آدم القا میکنن، طاقچه های روستایی و کنج هایی که با سنگ های آتشفشانی در منطقه ساخته شدن، فضای نشیمنی رو به وجود میارن که توش صنایع دستی سنتی ترکیه ای به بهترین شکل ممکن با وسایل مدرن ترکیب شدن.

نمای داخلی اتاق هتل آرگوس کاپادوکیا

هتل باغ انگورخودشو داره و نوشیدنی هاش تو یه انبار زیرزمینی ذخیره میشن.

اتاق ماساژ و حمام ترکی هتل هم یکی از امکانات خیلی خوبشه که هربار فقط یک نفر اجازه استفاده ازش رو داره. شما میتونین مشرف به دره کبوتر و کوه ارجیس ماساژ بگیرین و چای گیاهیتونو بنوشین و ریلکس کنین.

میتونین تورهای گشت منطقه و سوارکاری و بالن سواری رو هم از هتل تهیه کنید و با برنامه ریزی به همه تفریحاتتون برسین و وقت کم نیارین.

ماه عسل کجا بریم؟

هتل آرگوس کاپادوکیا چه از نظر محلی و چه بین المللی یه هتل خیلی عاشقانه حساب میشه و خیلی مناسب عروسی هم هست. بخاطر استخرهای خصوصی ای که اتاق ها دارن و موقعیت مکانیش یه هتل خیلی خاص برای ماه عسل و سفر های دو نفره است. همینطور برای کسایی که مثل من عاشق بالن سواری هستن و دلشون میخواد موقع صبحانه خوردن پرواز بالون ها رو تماشا کنن و کلی عکس های عاشقانه بگیرن، یه هتل ایده آله.

عکس عروسی در کاپادوکیا

هتل آرگوس برای چه کسایی مناسبه؟

علاوه بر ماه عسل و عروسی و سفر های دونفره و عاشقانه، هتل آرگوس کاپادوکیا برای کسایی که دلشون میخواد تجربه زندگی غارنشینی رو با امکانات مدرن داشته باشن یا کسایی که به جاهای دیدنی و تاریخی علاقه دارن و از پیاده روی خسته نمیشن خیلی مناسبه. دسترسی خیلی خوب هتل به قلعه ها و کلیسا ها و دره های جذاب کاپادوکیا شمارو ناخودآگاه به پیاده روی و ماجراجویی درون اونها جذب میکنه.

بهترین زمان برای اقامت در هتل آرگوس کاپادوکیا

همونطور که تو مطلب "کاپادوکیا کجاست" نوشتم، بهترین زمان سفر به کاپادوکیا فصل بهار و پاییزه. هتل آرگوس هم چون دسترسیش به جاهای دیدنی کاپادوکیا خیلی خوبه، قطعا بیشتر وقتتون طول روز مشغول پیاده روی بین دره و ها و کلیساها میشین که اگر فصل تابستون برید خیلی گرمتون میشه. بخاطر همین پیشنهاد میکنم بهار یا پاییز برید که نسیم خنکی میوزه و شبهاش شاید نم بارون باشه و در کل برای پیاده روی و بالن سواری خیلی مناسبه. زمستون هم خیلی سرده شاید اذیت شین ولی خب منظره برفی صخره ها خیلی دیدنیه و دور آتیش نشستن تو محوطه هتل یه لذت دیگه ای داره.

فرودگاه های نزدیک هتل آرگوس کاپادوکیا

برای رسیدن به این هتل میتونید پرواز داخلی از استانبول یا ازمیر یا آنتالیا به فرودگاه های نزدیک کاپادوکیا مثل نوشهیر یا کایسری داشته باشید که تا مرکز کاپادوکیا و هتل حدود 1 ساعت فاصله دارن و این مسافت رو هم با شاتل فرودگاهی یا تاکسی و ماشین کرایه ای طی کنید یا اینکه موقع رزرو هتلتون برای ترانسفر که با هزینه انجام میشه، با هتل هماهنگ کنید.

هزینه اقامت در هتل آرگوس کاپادوکیا

در حال حاضر هزینه اقامت طبق سایت هتل برای اتاق های استاندارد دوتخته برای هر شب 355 دلار، اتاق های دلوکس 3 نفره 460 دلار و سوییت 4 نفره 770 دلار هستش. این قیمتا با توجه به زمان رزرو یا جایی که از طریق اون رزروتون رو انجام میدین امکان داره متفاوت باشه.

امکانات هتل آرگوس کاپادوکیا

تصاویر بیشتر:
دیدگاه های کاربران
امتیاز شما به این مطلب: 3
نهالنهال05 خرداد 1400

حتما یروز امتحانش میکنم